Gå til hovedindhold
Digitalisering og teknologi
Netværk

Netværk for Digital Selvbetjening

KL’s Netværk for Digital Selvbetjening er et forum for netværk og videndeling, der er dedikeret til at styrke kommunernes evne til at implementere brugervenlige, webtilgængelige og inkluderende digitale selvbetjeningsløsninger.

Indhold

    I dette netværk er fokus på at anskaffe og implementere digitale løsninger, integrere løsninger i den fælleskommunale infrastruktur samt fremme genbrug af fælles standarder som KL's Blanketsamling og fælles løsninger som Digital Fuldmagt, Samtykke, Blanketmotoren og OS2forms.

    I Netværk for Digital Selvbetjening vil vi særligt adressere følgende områder:

    1. Implementering af digitale selvbetjeningsløsninger: Værktøjer og metoder til anskaffelse, implementering og drift af digitale selvbetjeningsløsninger.
    2. Brugervenlighed, webtilgængelighed og digital inklusion: Sikring af, at digitale løsninger er brugervenlige, tilgængelige og inkluderende for alle borgere i samfundet.
    3. Integration til den fælleskommunale infrastruktur: Optimering af integrationen af digitale selvbetjeningsløsninger i den fælleskommunale infrastruktur.
    4. Genbrug af fælles standarder og løsninger: Udnyttelse af KL's Blanketsamling, Digital Fuldmagt, Samtykke, Blanketmotoren og OS2forms til effektiv udvikling og drift af digitale selvbetjeningsløsninger.

    Deltagelse i netværket vil give kommunerne mulighed for at dele viden og erfaringer om anvendelse af digitale selvbetjeningsløsninger og den fælleskommunale rammearkitektur og infrastruktur. KL og KOMBITs eksperter vil sammen med deltagerne sikre et højt fagligt niveau på møderne.

    Mødeform

    Netværket mødes to gange i 2024 og to gange i 2025: To fysiske heldagsmøder og to kortere virtuelle netværksmøder. Netværksmøderne vil rumme oplæg, diskussioner, erfaringsudveksling og workshops mv. Begge mødeformer vil tage afsæt i deltagernes egne spørgsmål, udfordringer og erfaringer – så du er som medlem med til at sætte dagsordenen på møderne.

    Mødedatoer

    De to heldagsmøder afholdes kl. 10.00 - 15.00 på disse datoer:

    • Tirsdag den 19. november 2024 i Best Western, Torvehallerne i Vejle, Fiskergade 2-8, 7100 Vejle
    • Torsdag den 15. maj 2025 i KL-huset i København, Weidekampsgade 10, 2300 København S

    De virtuelle netværksmøder varer hver 2 timer og afholdes i tidsrummet kl. 9.00 – 11.00 på disse datoer:

    • Onsdag den 4. september 2024
    • Onsdag den 26. februar 2025

    Målgruppen for Netværk for Digital Selvbetjening 2024 er kommunale fag- og digitaliseringskonsulenter, it-projektledere eller -chefer, systemejere og selvbetjenings- eller blanketansvarlige, der har ansvar en eller flere digitale selvbetjeningsløsninger.

    Prisen pr. deltager er 4.975 kr., og tilmeldingsfristen er den 1. september 2024.

    Sidst opdateret: 29. maj 2024

    Kontakt

    It-arkitekt

    Jakob Eiby

    IT-Arkitektur & Standarder

    Telefon: +45 3370 3890

    E-mail: jaei@kl.dk

    Specialkonsulent/Blanketredaktør

    Jim Foli

    IT-Arkitektur & Standarder

    Telefon: +45 3370 3437

    E-mail: jifo@kl.dk