Borgerservice har længe været under forandring og har spillet en stor rolle ifht. at hjælpe borgerne til at blive digitale. I takt med at flere opgaver digitaliseres, kan de ikke-digitale borgere stå endnu mere sårbare. De digitale derimod kan have andre udfordring bl.a. ift. misbrug og identitetstyveri. Borgerne står måske med behov for en anden hjælp fra jer i fremtiden – måske allerede nu?
Borgerserviceområdet står centralt i kommunens møde med borgerne og er et stykke hen ad vejen blevet den offentlige sektors ansigt udadtil. Andre døre og kanaler er med tiden blevet lukket. Borgerne kan langt hen ad vejen klare sig selv digitalt, derhjemmefra. Men dem der dukker op i Borgerservice kan have store forventninger - og udfordringer. Hvordan balancerer I myndigheds- og informationsopgaven, og hvordan ser den helhedsorienterede service ud i et samfund i kraftig udvikling?
Netværket giver mulighed for at I, som Borgerservicecheferne, og vi fra KL får en tættere dialog, og en platform for videndeling på tværs af kommunerne om aktuelle og fælles problematikker på jeres område samt skaber rum for strategiske drøftelser.
KL vil sætte rammerne og tilrettelægge dagsorden, så I til hvert møde – virtuelt som fysisk – får noget med jer hjem og kan udveksle viden.