Gå til hovedindhold
Blanketter
Netværk

KL's Blanketnetværk

KL’s blanketnetværk er måske noget for dig, hvis du arbejder med tilrettelæggelse af den administrative praksis i kommunerne.

Indhold

    KL’s Blanketnetværk

    KL’s blanketnetværk er måske noget for dig, hvis du arbejder med tilrettelæggelse af den administrative praksis i kommunerne, herunder:

    • administration og implementering af blanketter
    • optimering af ansøgningsprocesser, herunder lovlig og sikker drift
    • implementering af selvbetjeningsløsninger i kommunen

    Deltagelse i netværksmøderne vil give aktuel viden om blanketter i relation til selvbetjeningsløsninger, proces- og produktoptimering, indberetningsløsninger, samspil mellem selvbetjenings- og fagsystemer og struktureret datafangst. Det vil også give dig mulighed for at give input til KL’s arbejde med blanketter.

    Som medlem af blanketnetværket får du:

    • Mulighed for at påvirke beslutninger og processer i relation til udvikling af blanketterne
    • Vidensdeling, sparring og netværk
    • Viden om best practice
    • Adgang til at udvikle vejledninger til konkrete blanketter (forretningsregler) i samarbejde med KL og de øvrige medlemmer af netværket

    KL’s Blanketnetværk er et sted, hvor du kan møde kolleger fra andre kommuner og få sparring og inspiration i et fortroligt rum.

    Mødeform

    Netværket mødes to gange i 2024 og to gange i 2025: To fysiske heldagsmøder og to kortere virtuelle netværksmøder. Netværksmøderne vil rumme oplæg, diskussioner, erfaringsudveksling og workshops, bl.a.:

    • drøftelser af hvorvidt blanketterne understøtter administrativ praksis i kommunerne
    • drøftelser af juridiske forhold vedrørende digitalisering af blanketterne, eksempelvis:
      • afgørelsesbegrebet kontra faktisk forvaltningsvirksomhed
      • brugen af samtykke
      • partsrepræsentation (fuldmagter)
      • journalisering
      • aktindsigt
      • samspil mellem it-systemer, herunder håndtering af data

    Begge mødeformer vil tage afsæt i deltagernes egne spørgsmål, udfordringer og erfaringer – så du er som medlem med til at sætte dagsordenen på møderne.

    På de virtuelle netværksmøder er man som medlem af netværket velkommen til at invitere relevante kolleger med, hvis temaet for mødet lægger op til det. Da KL lægger vægt på, at netværkets møder er et fortroligt rum, vil de virtuelle møder vil ikke blive optaget.

    Den virtuelle platform er Microsoft Teams.

    Mødedatoer

    De to heldagsmøder afholdes kl. 9.30 - 15.30 på disse datoer:

    • Tirsdag den 19. november 2024 i Vejle.
    • Torsdag den 15. maj 2025 i KL-huset i København.

    De virtuelle netværksmøder varer hver 2,5 timer og afholdes i tidsrummet kl. 9.00 – 11.30 på disse datoer:

    • Onsdag den 4. september 2024.
    • Onsdag den 26. februar 2025.

    Medlemskab

    Medlemskab af netværket gælder i 2. halvår af 2024 og 1. halvår af 2025 og gælder en enkelt deltager. Det er dog ikke knyttet til en navngiven medarbejder, så flere kolleger kan sagtens skiftes til at deltage på møderne. Men hvis to medarbejdere fra samme kommune begge ønsker at være med i netværket, vil det kræve to tilmeldinger.

    Målgruppe

    Kommunalt ansatte, som beskæftiger sig med sagsområder, hvor KL’s blanketter er relevante. Det kan eksempelvis være systemansvarlige, procesejere, superbrugere, jurister eller fagkoordinatorer.

    Pris for deltagelse

    Kr. 3.495,- ekskl. moms

    Tilmeldingsfrist og spørgsmål

    Tilmeldingsfristen er 15. august 2024.  Du kan tilmelde dig netværket her.

    Har du spørgsmål eller bemærkninger er du velkommen til at kontakte os.

    Sidst opdateret: 5. juni 2024

    Links

    Kontakt

    Specialkonsulent/Blanketredaktør

    Jim Foli

    IT-Arkitektur & Standarder

    Telefon: +45 3370 3437

    E-mail: jifo@kl.dk

    Informationsarkitekt

    Joachim Eriksson

    IT-Arkitektur & Standarder

    Telefon: +45 3370 3578

    E-mail: joe@kl.dk