Gå til hovedindhold
Digitalisering og teknologi
Netværk

Dialogforum for it-leverandører og konsulenthuse

I KL værdsætter vi en løbende dialog med it-leverandører og konsulenthuse om digitaliseringen af kommunerne. Derfor har vi etableret Dialogforum med to årlige dialogmøder. Her kan I som konsulenthus eller it-leverandør til kommunerne hente den nyeste inspiration til jeres forretning.

Indhold

    Det er et forum, hvor it-leverandører og konsulenthuse kan drøfte digitaliseringen af kommunerne på strategisk niveau med medlemmer af KL’s direktion, eksperter samt repræsentanter fra KOMBIT. Dialogforum har form af et-to årlige dialogmøder i KL-huset, hvor alle it-leverandører og konsulenthuse er velkomne.

    Dialogforum stiller relevant information til rådighed på www.kl.dk/dialogforum. Mellem møderne udsender KL desuden mails med relevant information til alle, som har tilmeldt sig vores mail-liste. Dialogforum fungerer ikke som et høringsorgan, men kan ses som et supplement til øvrige kontaktkanaler og fora mellem KL/KOMBIT og markedet. På dialogmøderne drøfter vi aldrig emner, der relaterer sig til konkrete udbud, men deler synspunkter, inspiration og viden, der kan styrke den innovative udvikling på det kommunale marked.

    It-leverandører og konsulenthuse, der allerede leverer eller gerne vil levere it-løsninger og ydelser til det kommunale marked. Da drøftelserne i Dialogforum foregår på et strategisk niveau, er deltagerne oftest beslutningstagere.

    Det tematiske indhold på dialogmøderne afspejler de aktuelle og relevante temaer for kommunerne og markedet. Programmet er derfor forskelligt fra møde til møde. På tidligere møder har vi fx drøftet:

    • it-strategi
    • it-sikkerhed
    • kommunernes indkøb af it og konsulentydelser
    • fællesoffentlig og fælleskommunal rammearkitektur

    Man kan nøjes med kun at deltage i de møder, hvor programmet er relevant for éns forretning. Det vurderer man fra møde til møde – og man betaler kun for de møder, man deltager i.

    Det afhænger af det aktuelle, tematiske indhold på de enkelte dialogmøder. Blandt de faste oplægsholdere er KL’s direktør på digitaliseringsområdet, lederen af KL og KOMBIT’s Videncenter for digitalisering og teknologi, en repræsentant fra KOMBIT og en repræsentant fra branchen. Som regel deltager formanden for de kommunale it-chefer (Kita) i møderne. Derudover er der faste borddrøftelser blandt deltagerne og efterfølgende plenumdrøftelser.

    Hvis du sender dine kontaktoplysninger (dit fulde navn, navn på virksomhed/organisation, e-mail-adresse) til dialogforum@kl.dk., sætter vi dig på mailinglisten og vil orientere dig, når vi åbner for tilmelding til møde i Dialogforum

    Når der er åbnet for tilmelding til et dialogmøde, kan du altid tilmelde dig direkte fra kl.dk. Du behøver ikke stå på vores mailingliste for at kunne tilmelde dig.

    Dialogforum inviterer efter behov til arbejdsgrupper, f.eks. om udvikling af gode råd ved it-anskaffelser eller arrangementer for særlige målgrupper, f.eks. SMV’er og startups.

    Send dine kontaktoplysninger (dit fulde navn, navn på virksomhed/organisation, e-mail-adresse og telefonnummer) til dialogforum@kl.dk, så bliver du orienteret direkte, når vi åbner for tilmelding til møder i Dialogforum.

    Du kan naturligvis afmelde dig når som helst. Du skal blot skrive til os på dialogforum@kl.dk

    Der er ikke et formelt medlemskab forbundet med Dialogforum. Dialogforum har mere karakter af et netværk, med et-to årlige møder i KL-huset som omdrejningspunkt. Hvert møde har åben og specifik tilmelding.

    Man beslutter fra møde til møde om man vil deltage og man betaler kun for de møder, man deltager i. Man kan derfor også deltage flere fra samme virksomhed, med betaling pr. person.

    Det koster ikke noget at stå på mailinglisten. Prisen for deltagelse i møder vil altid fremgå på tilmeldingssiden for det enkelte dialogmøde og dækker mødefaciliteter og forplejning. Prisen ligger typisk på kr. 850,- pr. deltager.

    Vi annoncerer altid møderne åbent på her på kl.dk, men hvis man gerne vil have direkte orientering, kan man komme på vores mailingliste. Så sender vi mails ud i forbindelse med møderne, samt i forbindelse med andre relevante initiativer.

    Læs om tidligere møder i Dialogforum og se præsentationsmateriale

    Ja, fristen for afbud vil fremgå på tilmeldingssiden for det enkelte dialogmøde. Efter fristens udløb er tilmeldingen bindende og dermed også betaling for forplejning.

    Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til - efter forudgående aftale - at sende en kollega. Har du spørgsmål, er du velkommen til at skrive til dialogforum@kl.dk

    Møderne afholdes fysisk i KL-huset: Weidekampsgade 10, 2300 København S.

    Til Dialogforum har vi tilknyttet en mindre gruppe af interessenter, leverandører og konsulenter, som bidrager til planlægningen af dialogmøder, arbejdsgrupper og andre arrangementer. Kontakt venligst dialogforum@kl.dk, hvis du vil vide mere.

    Sidst opdateret: 20. november 2024

    Kontakt

    Informationsarkitekt

    Joachim Eriksson

    IT-Arkitektur & Standarder

    Telefon: +45 3370 3578

    E-mail: joe@kl.dk