Gå til hovedindhold
Digitalisering og teknologi
Netværk

KL's Journaliseringsnetværk 2025

Hvis du arbejder med kvaliteten af journalisering og dokumenthåndtering i din kommune, giver support til dine kolleger i deres brug af KLE eller har ansvar for den administrative tilrettelæggelse af de tværgående processer (sagsdannelse, journalisering, arkivering, GDPR) – så giver KL’s journaliseringsnetværk dig mulighed for at møde kolleger fra andre kommuner og få sparring og inspiration i et fortroligt rum.

Indhold

    Deltagelse i netværksmøderne vil dels give praktisk viden om journalisering, ESDH og brug af KLE og dels give inspiration til håndtering af journalise-ringsopgaven; erfaring og inspiration, som man kan bruge i sin egen praksis og formidle videre til kollegerne derhjemme.

    Blandt andet vil netværksmøderne efter behov have et ’juridisk hjørne’, hvor en del af mødetiden bliver reserveret til drøftelse af forvaltningsretlige spørgsmål vedr. journalisering og sagsdannelse, som netværket måtte ha-ve. Det juridiske hjørne bliver bl.a. varetaget af Jim Foli, jurist i KL.

    KL lægger vægt på, at mødedagsordenerne tager afsæt i netværksmed-lemmernes spørgsmål og ønsker til temaer vedrørende journalisering, KLE, arkivering og GDPR i relation til journalisering.

    Kommunalt ansatte, der har en central, koordinerende eller understøttende rolle i forhold til journalisering, sagsdannelse og dokumenthåndtering. Det kan eksempelvis være ESDH-superbrugere, ESDH-konsulenter eller digitaliseringskonsulenter.

    Netværket mødes fire gange virtuelt.

    De virtuelle netværksmøder varer 2 timer og tager udgangspunkt i netværkets problemstillinger og spørgsmål samt gensidig deling af viden og erfaringer af aktuel og principiel karakter. Vi lægger op til at have virtuelle work-shops og grupperum på møderne, så vidt netværkets aktuelle spørgsmål og ønsker til temaer lægger op til det.

    Udover de fire faste møder, kan KL invitere netværket til virtuelle ad hoc møder efter behov. Det kan fx være i forbindelse med udkast til større ændringer i KLE-strukturen eller evt. ny lovgivning, hvor KL gerne vil samle netværket til en uformel, gensidig sparring.

    Derudover er netværkets medlemmer også velkomne til at invitere hinanden til virtuelle ad hoc møder. Her tilbyder KL at sætte møderne op og deltage, men uden at facilitere møderne.

    Som medlem af netværket er man velkommen til at invitere relevante kolleger med, hvis temaet for mødet lægger op til det. Da KL lægger vægt på, at netværkets møder er et fortroligt rum, vil de virtuelle møder vil ikke blive optaget.

    Platformen er Microsoft Teams.

    Netværkets dokumentbibliotek

    Medlemskab af netværket vil desuden give adgang til det dokumentbibliotek, som er opbygget siden netværkets start i 2019. Det er tilgængeligt via OneDrive og rummer oplæg og opsamlinger fra netværkets møder, arbejdsdokumenter og øvrige relevante dokumenter.

    Møderne varer hver 2 timer og afholdes i tidsrummet kl. 9.00 – 11.00 på disse datoer:

    • Onsdag den 9. april
    • Tirsdag den 9. september
    • Tirsdag den 28. oktober
    • Onsdag den 10. december

    Tilmeldingsfristen er fredag den 31. marts 2025. Har du spørgsmål om netværket kan du rette henvendelse til:
    godjournalisering@kl.dk eller på tlf. 3370 3578.

    Læs mere eller tilmeld dig her
    Sidst opdateret: 17. februar 2025

    Kontakt

    Informationsarkitekt

    Joachim Eriksson

    IT-Arkitektur & Standarder

    Telefon: +45 3370 3578

    E-mail: joe@kl.dk