Kurser og temadage
Kommunernes implementeringsuddannelse 2025
KL udbyder nu en uddannelse, som giver deltagerne værktøjer til at arbejde metodisk og fleksibelt med implementering af digitale løsninger i kommunerne. Det foregår over to gange to dage, med udgangspunkt i en egen case.
Kommunerettet temadag: Hvordan skaber du en god forhandling?
Opnå en unik mulighed for at holde en temadag i din kommune om den gode forhandling. Her vil medarbejderne blive undervist i forhandlingsteknikker, samt opnå de relevante teoretiske og praktiske erfaringer, der skaber en god forhandler.
Kommunerettet temadag om digital inklusion
Skab bedre løsninger for frontmedarbejdere og digitalt udfordrede borgere. Bestil et kursus til jeres medarbejdere og afhold det lokalt i jeres kommune.
Ny uddannelse: Styrk din ledelse af digitalisering
Ledelse af digitalisering er vigtigere end nogensinde, nu hvor verden er præget af hastige forandringer og store teknologiske spring. God digital ledelse kan heldigvis læres, siger Per Eeg, der er partner og områdedirektør i konsulenthuset Lead. Tag med på KL-uddannelsen "Ledelse af digitalisering" i efteråret 2024, hvor Per vil være underviser – tilmelding til uddannelsen er åben nu.
Kursus i journalisering, KLE og sagsdannelse
Alle kommuner er underlagt journaliseringspligt efter offentlighedsloven og skal desuden opfylde en række dokumentationskrav. KL Emnesystematik (KLE) er et redskab til systematisk journalisering og identifikation af sager og dokumenter i hele den kommunale forvaltning, og kan bidrage til sikker myndighedsdrift.
Kommunernes it-projektlederuddannelse 2025
KL udbyder i samarbejde med KITA Kommunernes it-projektlederuddannelse. It-professor Jan Pries-Heje fra Roskilde Universitet er gennemgående underviser. Uddannelsen er skræddersyet til kommunale it-projektledere - både centralt placeret og i fagforvaltningerne.