Gå til hovedindhold
Digitalisering og teknologi
Ydelser

Udbetaling Danmark

Udbetaling Danmark har nu været i fuld drift siden 1. marts 2013. Kommunernes Borgerservice skal dog stadig varetage de opgaver, der forudsætter personlig kontakt med borgerne. Derudover vil der være et tæt samarbejde mellem kommunerne og Udbetaling Danmark om udveksling af oplysninger for sagsbehandlingen, helhedsorienteret kontrol, opkrævning, mv.

Indhold

    Materialer

    Her finder du materialer vedrørende kerneprocesser for opkrævning og arkivalier samt kommunal medfinansiering og mellemkommunal udligning. Du kan desuden finde en oversigt over udveksling af oplysninger mellem kommunerne og Udbetaling Danmark.

    Nyhedsbreve udsendt af Udbetaling Danmark til kommunerne fra 2016 til 2018 kan tilgås ved henvendelse.

    Udveksling af oplysninger mellem kommuner og udk version 8.0.pdf

    Baggrunden for ændringen fra version 7.0 til 8.0 er, at Kommunernes Pensionssystem (KP) har ændret den anbefalede metode for fremsendelse af ”tilkendelse af førtidspension” fra kommunerne til UDK, idet der er udviklet en integration, som automatiserer modtagelsen i UDK, når kommunerne sender oplysningen via fordelingskomponenten. Ændringen i aftaledokumentet er sket som led af en aftale indgået mellem UDK og KOMBIT (KP) og er godkendt i den tilhørende kommunale arbejdsgruppe.

    Tidligere version:

    Udveksling af oplysninger mellem kommuner og UDK version 7.0.pdf

    Sidst opdateret: 1. marts 2024

    Kontakt

    Sekretariatschef

    Rasmus Edelberg

    Digitalisering & Teknologi

    Telefon: +45 3370 3761

    E-mail: rae@kl.dk