Borgerblikket/Mit Overblik
Læs om, hvordan kommunerne arbejder med, at borgerne i højere grad skal opleve en kommunal sektor, der skaber tillid og tryghed, hvor borgeren i højere grad oplever gennemsigtighed og får større ejerskab over data om dem selv i kommunerne.
Gennemsigtighed over borgernes data
Mit Overblik på borger.dk skal give borgerne et digitalt overblik over de mest relevante oplysninger om dem selv og deres igangværende sager, ydelser, betalinger, frister og relevante aftaler på tværs af staten, kommunerne og regionerne. Hvis der er bedre oplysninger på andre sider, portaler eller selvbetjeningsløsninger bliver borgeren henvist hertil.
Alle kommuner har valgt at vise data på Mit Overblik via den fælleskommunale løsning Borgerblikket.
Nederst på denne side kan du finde visionen for Borgerblikket og strategien for fremtidens kommunale bidrag til Mit Overblik 2025 - 2028".
I digitaliseringspagten og aftalen om kommunernes økonomi for 2020 blev det aftalt at Mit Overblik skulle etableres som et fællesoffentlige samarbejde. Borgene skulle derigennem få bedre overblik og opleve mere gennemsigtighed i deres møde med det offentlige.
Se folder om implementering af Borgerblikket:
Mit Overblik og den kommunale løsning Borgerblikket bliver løbende evalueret.
De seneste evalueringer af Borgerblikket viser, at borgerne grundlæggende er tilfredse med løsningen, hvor denne er blevet positivt mødt af borgere såvel som af pilotkommuner.
Se de seneste evalueringsrapporter af Mit Overblik for fase 1 og 2 fra Digitaliseringsstyrelsen