Gå til hovedindhold
Digitalisering og teknologi

Borgerblikket/Mit Overblik

Læs om, hvordan kommunerne arbejder med, at borgerne i højere grad skal opleve en kommunal sektor, der skaber tillid og tryghed, hvor borgeren i højere grad oplever gennemsigtighed og får større ejerskab over data om dem selv i kommunerne.

Indhold

    Gennemsigtighed over borgernes data

    Mit Overblik på borger.dk skal give borgerne et digitalt overblik over de mest relevante oplysninger om dem selv og deres igangværende sager, ydelser, betalinger, frister og relevante aftaler på tværs af staten, kommunerne og regionerne. Hvis der er bedre oplysninger på andre sider, portaler eller selvbetjeningsløsninger bliver borgeren henvist hertil. 

    Alle kommuner har valgt at vise data på Mit Overblik via den fælleskommunale løsning Borgerblikket.

    Nederst på denne side kan du finde visionen for Borgerblikket og strategien for fremtidens kommunale bidrag til Mit Overblik 2025 - 2028".

    Læs mere om Borgerblikket på KOMBIT

    I digitaliseringspagten og aftalen om kommunernes økonomi for 2020 blev det aftalt at Mit Overblik skulle etableres som et fællesoffentlige samarbejde. Borgene skulle derigennem få bedre overblik og opleve mere gennemsigtighed i deres møde med det offentlige.

    Se folder om implementering af Borgerblikket:

    Giv borgeren overblik - sådan!.pdf (2019)

    Mit Overblik og den kommunale løsning Borgerblikket bliver løbende evalueret. 

    De seneste evalueringer af Borgerblikket viser, at borgerne grundlæggende er tilfredse med løsningen, hvor denne er blevet positivt mødt af borgere såvel som af pilotkommuner.

    Se de seneste evalueringsrapporter af Mit Overblik for fase 1 og 2 fra Digitaliseringsstyrelsen

    Sidst opdateret: 12. august 2024

    Dokumenter

    Kontakt

    Konsulent

    Joachim Daus-Petersen

    Digitalisering & Teknologi

    Telefon: +45 3370 3038

    E-mail: jodp@kl.dk