Stærke børnefællesskaber
Stærke børnefællesskaber
At skabe stærke, inkluderende børnefællesskaber er en opgaver, der fylder på både dagtilbuds- og folkeskoleområdet. På denne side kan du læse mere om arbejdet med at skabe stærke børnefællesskaber og herunder, hvordan der arbejdes med det i forhold til integrationsopgaven.
![](/media/qc3ibrup/familie-der-spiller-fodbold-colourbox.jpg?rxy=0.4956514083672444,0.4697095158430148&width=330&height=220&format=jpg&quality=90&bgcolor=fff&v=1dab27bcfcd22e0)
Eksempler på mellemformer
KL har samlet en række kommunale eksempler, som viser den mangfoldighed, der er i arbejdet med mellemformer.
![](/media/uixfkl1j/boern-der-spiller-bold-pexels.jpg?width=330&height=220&format=jpg&quality=90&bgcolor=fff&v=1dab27bcfd3b290)
Inspiration fra Lillehammer- og Eidskog kommuner
I september 2023 var medarbejdere fra KL’s sekretariat på besøg i Lillehammer kommune og Eidskog kommune, da begge kommuner er kendetegnet ved, at alle børn går i den almene skole. Formålet med besøget var at få et billede af arbejdet i de to kommuner med henblik på at oversætte erfaringerne til en dansk kontekst. På siden fremgår et lille skriv, som giver et indblik i vores indtryk til inspiration til danske kommuner og skoler.
![](/media/qgqi44k5/boern-der-staar-i-en-cirkel-og-penge-haender-med-puslespilsbrikker-ind-mod-hinanden-colourbox.jpg?rxy=0.45593273123637496,0.4993958920660491&width=330&height=220&format=jpg&quality=90&bgcolor=fff&v=1dab27bcfc0ede0)