Stærke børnefællesskaber
Stærke børnefællesskaber
At skabe stærke, inkluderende børnefællesskaber er en opgaver, der fylder på både dagtilbuds- og folkeskoleområdet. På denne side kan du læse mere om arbejdet med at skabe stærke børnefællesskaber og herunder, hvordan der arbejdes med det i forhold til integrationsopgaven.

Eksempler på mellemformer
KL har samlet en række kommunale eksempler, som viser den mangfoldighed, der er i arbejdet med mellemformer.

Inspiration fra Lillehammer- og Eidskog kommuner
I september 2023 var medarbejdere fra KL’s sekretariat på besøg i Lillehammer kommune og Eidskog kommune, da begge kommuner er kendetegnet ved, at alle børn går i den almene skole. Formålet med besøget var at få et billede af arbejdet i de to kommuner med henblik på at oversætte erfaringerne til en dansk kontekst. På siden fremgår et lille skriv, som giver et indblik i vores indtryk til inspiration til danske kommuner og skoler.

Eksempler - den almene folkeskole skal kunne mere
KL har samlet 10 kommunale eksempler på initiativer, der bidrager til at skabe en skole der kan mere for flere børn og unge.
