Gå til hovedindhold
Arbejdsgiver

Temadag om døgnarbejdstid

Døgnarbejdstidsaftalerne, som danner ramme for 160.000 kommunale ansattes arbejde, er komplekse og kan være vanskelige at forstå. Så kom og vær med, når vi sætter døgnarbejdstidsreglerne i fokus!

Indhold

    Hver dag, årets 365 dage, i alle døgnets timer er der 160.000 ansatte, der i kommunerne arbejder med at tage sig af de borgere, der har brug for hjælp. På det kommunale område findes døgnarbejdstidsaftalerne, som er komplekse og kan være vanskelige at forstå. Så kom og vær med, når vi sætter døgnarbejdstidsreglerne i fokus.

    På denne temadag gennemgår vi døgnarbejdstidsregelsættet og sætter særligt fokus på de elementer, der oftest giver udfordringer. 
     
    På temadagen kommer vi rundt om aftalernes forord og vigtigheden af den lokale dialog om arbejdstid. Her vil vi også berøre muligheden for at indgå lokale arbejdstidsaftaler, som kan imødekomme ledernes og medarbejdernes ønsker om fleksibilitet. 

    Vi gennemgår reglerne for opgørelsesperiode og tjenesteplaner, og særligt tager vi et grundigt kig på planlægning af fridøgn og søgnehelligdage. Desuden gennemgår vi reglerne for, hvad man gør i de situationer, hvor planerne ikke holder, og der er behov for ændringer.  

    På temadagen kommer vi ind på relevant praksis, ligesom at vi ved hjælp af cases giver deltageren muligheden for at anvende reglerne i praksis.

    Læs mere og tilmeld dig til temadagen om døgnarbejdstid her

    Temadag om døgnarbejdstid
    Sidst opdateret: 12. november 2024

    Kontakt

    Specialkonsulent

    Henriette Mie Hansen

    Arbejdsgiverpolitisk Center

    Telefon: +45 3370 3409

    E-mail: hemh@kl.dk

    Konsulent

    Amalie Wendel

    Arbejdsgiverpolitisk Center

    Telefon: +45 3370 3668

    E-mail: amwe@kl.dk