Se også
Den fælleskommunale rammearkitektur
Nyhedsbrevet Råderum
Netværk - Kommunikation
Kodeks for forvaltningens betjening af politikerne
Whistleblowerloven
SFO- og klubtilbud
Stærke børnefællesskaber
Børn og unge med handicap
Konferencer - Børn og unge
Sundhedsberedskab
Webinarer - Sundhed og ældre
Konferencer - Sundhed og ældre
Børneliv i sund balance
Demenshandlingsplan
Fakta om socialområdet
Psykiatri
Ledernetværk på voksensocialområdet
Konferencer - Socialområdet
Socialtilsynet
Konferencer - Beskæftigelse og integration
Netværk: Kultur og fritid
Udvalg på kultur- og fritidsområdet
Kend din kommune - Brug nøgletal i styringen
Klimaalliancen
KL's Klimapris
Ferieregler
Administrationsgrundlag til barselsaftalen
Konsulentydelser
KL's Arbejdsgiverservice
Casebank - Rekrutteringsinitiativer på ældre- o...
Kommunerne står overfor store udfordringer med at rekruttere nok medarbejdere på ældre- og sundhedsområdet. Det betyder, at der vil mangle hænder til at hjælpe, pleje og yde omsorg for de ældste borgere i fremtiden. Rekruttering er derfor en væsentligt dagsorden for KL.
KL og Danske SOSU har udarbejdet et fælles online inspirationskatalog over tiltag til at øge gennemførelsen af elever på social-og sundhedsuddannelserne.
I forbindelse med kommunernes økonomiaftale for 2020 nedsatte regeringen sammen med KL og Danske Regioner en task force.
Her kan du læse om udmøntningsmodellen ift. pulje til flere ansatte i ældreplejen.
Over 14 procent af eleverne falder fra efter tre måneder på hovedforløbet i social- og sundhedsuddannelsen. Det er dobbelt så mange elever, som på de øvrige erhvervsuddannelser.
På denne side får du indblik i de kampagner, KL har udarbejdet med Danske Regioner, FOA, Danske SOSU-skoler, Sundhedsstyrelsen og Sundheds-og Ældreministeriet.
Rekrutteringsudfordringerne på ældreområdet er en realitet. Kommuner på tværs af landet har sværere og sværere ved at rekruttere den nødvendige arbejdskraft på sundheds- og ældreområdet. Derfor udgiver KL Handleplan 'Flere hænder til ældre- og sundhedsområdet 2.0’.