Ny bruger?

Sekundær navigation

Indhold

Ledelse og personale

På denne side kan du læse om ledelse og personale, samt om KL's uddannelsespolitik.

Ledelsespolitik

Klik på banneret for at læse KL's politik for kommunal ledelse

Uddannelsespolitik

Klik på banneret for at læse KL's uddannelsespolitiske udspil "Udvikling gennem bedre uddannelser"

Uddannelsespolitisk udspil

Nyheder

  • 21.04.15
    Konference/messe

    Kom med til KLK's Innovationsnetværk 2015

    De seneste seks år har KLK’s Innovationsnetværk drøftet mange erfaringer, testet konkrete metoder og vendt innovationsudfordringer på hovedet.

  • 15.04.15
    Konference/messe

    Uddannelsespolitik som vækstdriver

    *Bemærk kort tilmeldingsfrist* Uddannelsespolitikken er en afgørende driver i udviklingen af vækst og beskæftigelse både nationalt og lokalt. Netop den lokale vinkel på uddannelsespolitik sætter KL fokus på den 19. maj på konferencen, Lokal uddannelsespolitik – campus, erhvervsuddannelser, vækst og beskæftigelse. Dagens program vil bestå af oplægsholdere med forskellige vinkler på uddannelsespolitik. Målet med konferencen er, at inspirere til debat og dialog blandt de centrale aktører i udvikling og udformning af lokale uddannelsespolitik.

  • 08.04.15

    7 gode råd til kommuner, der gerne vil give deres akademiske medarbejdere kompetencer gennem arbejde i det private

    Ved indgåelsen af OK-13 blev parterne (AC og KL) enige om, at der skal gøres noget ved mobiliteten for de kommunalt ansatte, og hvis man så samtidigt kunne øge beskæftigelsen og på den måde ”slå flere fluer med et smæk”, ville det være fint.

  • 07.04.15
    Konference/messe

    Når projektledelse og samskabelse går hånd i hånd

    At projektere er det latinske ord for at planlægge, og traditionelt handler projektledelse om midlertidigt at påtage sig ansvaret, rollen og opgaven med at planlægge, organisere og styre en afsat mængde ressourcer frem mod et fastlagt mål og formål.

  • 27.03.15

    Undersøgelse stiller spørgsmålstegn ved nyuddannedes digitale kompetencer

    Størstedelen af offentlige arbejdsgivere er overordnet tilfredse med niveauet af digitale kompetencer blandt nyuddannede fra velfærdsuddannelserne. Men hver tredje arbejdsgiver vurderer, at de nyuddannede ikke har tilstrækkelige digitale kompetencer i forhold til at udøve deres job.

Annonce

Annonce





Luk vindue

Tip en ven

Tip en ven

Felter med (*) skal udfyldes